Reisverslag 4 - 1 & 2 april 2006 - Reisverslag uit Chengdu, China van paulpetraxanneguusje - WaarBenJij.nu Reisverslag 4 - 1 & 2 april 2006 - Reisverslag uit Chengdu, China van paulpetraxanneguusje - WaarBenJij.nu

Reisverslag 4 - 1 & 2 april 2006

Door: p&p

02 April 2006 | China, Chengdu

“THE BIG SURPRISE”

Zaterdag 1 april 2006
Om 09.30 uur stond de gehele groep gepakt en gezakt inclusief buggies gereed in de lobby te wachten op het signaal dat we konden instappen om te vertrekken naar Beijing International Airport. Tijdens de rit naar het vliegveld kregen we nog even de laatste briefing van Josephine over inchecken en vertrektijden (onze vlucht CA 4102 om 12.30 uur) inclusief de mededeling dat ons vluchten waren verschoven van ’s ochtends naar ’s middags drie uur! De hele groep keek elkaar aan met grote vraagtekens in de ogen; hoe kon dit nu?!?! Na menig veronschuldiging kon Josephine haar lach niet meer inhouden en riep toen (voor iedereen) bevrijdend ‘april fools day’. Het duurde enkele seconden voordat iedereen door had wat hier was gebreurd. Zenuwen? Het inchecken verliep uitermate snel (en geordend!) en ruim op tijd zat iedereen bij de juiste gate te wachten op zijn/haar vliegtuig(4 verschillende vluchten). Het boarden ging ook van zelf en dit maal (in tegenstelling tot drie jaar geleden, Erwin) moest iedere Chinees toegeven aan het dwingende gebaar van de stewardes om ook daadwerkelijk plaats te nemen op de stoel die op zijn/haar boardingpas stond vermeld. Na al deze geordendheid, stiptheid.......Petra en ik keken elkaar vragend aan; waar zit hier het addertje..... en jawel hoor het enige negatieve puntje bleek dat onze zitplaatsen qua ruimte het krapste van allemaal waren. Dit deerde Xanne (met haar eigen stoel) totaal niet want zij genoot de gehele vlucht van het uitzicht en de ‘ruimte’ tussen pappa en mamma. Het gerochel, boeren, het vrijlaten van innerlijke lichaamsgeuren en urinelucht deed weer snel vertrouwd aan. Met ruim dertig minuten vertraging vertrok ons vliegtuig voor Chinese begrippen op tijd en om 15.35 uur raakten de wielen het asfalt van Chengdu International Airport. In de aankomsthal stond Sophie onze begeleidster van Wereldkinderen ons al op te wachten en na een uur rijden arriveerden wij vermoeid maar voldaan bij ons hotel midden in het centrum van Chengdu. Over de hotelkamer hoor je ons niet klagen. Het is een ruime suite met grote zitkamer, slaapkamer en grote badkamer. De beide ruimten worden met elkaar verbonden door een ‘erker’ met panorama view welke een prachtig uitzicht biedt van de 17e etage op het drukke stadsbeeld. Xanne heeft hier meteen haar speelgoed uitgestalt en tot speelhoek verklaard. Die avond hebben we samen met Sophie heerlijk in het hotel gegeten. Omdat het restaurant vol zat kregen wij van het hotel een van de ‘private dinning rooms’ aangeboden alwaar wij in alle rust hebben kunnen bijkletsen met Sophie en gelijkertijd hebben genoten van de eerste kennismaking met de Sichuan keuken; en die is HEEEEEEEET!!!!!!! Xanne is acuut in hongerstaking. Ze leeft nu enkel nog van noodles en bouillon. Tijdens het eten kregen wij van Sophie de grote verrassing te horen; Guusje komt niet maandag 3 april naar Chengdu maar morgen al 2 april. We konden onze oren niet geloven maar het was werkelijk waar. Met dit goede nieuws en ik (Paul) met een nog nabrandende slokdarm gingen wij gelukkig en zenuwachtig slapen.

Zondag 2 april 2006
Vanochtend zijn we vroeg opgestaan, na een ietwat onrustige nacht, om alles voor te bereiden voor de eerste ontmoeting met Guusje. Na een heerlijke lunch op de kamer zijn we samen met Sophie om 15.30 uur per taxi naar het registratiekantoor gereden, alwaar aan de overkant van de straat een hele glimlachende afvaardiging vanuit Yibin Wellfare buiten het registratiekantoor op ons stond te wachten. En in het midden van hen stond Guusje; wat een klein lief ‘krumelke’. Toen we met gevaar voor eigen leven (het overtreden van de verkeersregels is in China een nationale sport) de straat waren overgestoken, kregen wij Guusje zowat op straat in onze armen gedrukt, echter de functionaris van het registratiekantoor kon hier nog net een stokje voor steken. En zo gebeurde het dat haar nanny Guusje mij (Paul) ongevraagd en niet afgesproken in de armen gaf. Een geweldig moment en Guusje nam even haar tijd voordat zij begon te huilen (een normale reactie). Xanne reageerde geweldig, als een grote zus sloeg ze haar armen om Guusje heen die, nadat ze bij Petra op schoot ging zitten, heel rustig werd. Na een korte kennismaking met de direkteur van het tehuis en de functionaris van het registratiekantoor, en nadat daarna enkele ‘klinische’ formaliteiten waren vervuld, gingen wij als gezin van vier gezamelijk onder begeleiding van Sophie, terug naar het hotel. Daar liep Guusje samen met Xanne hand in hand het hotel binnen, gingen zij vervolgens samen met ons de lift binnen en betraden zij gezamelijk de hotelkamer. Guusje was zo dapper dat zij met Xanne samen wat noodles durfde te eten.
Onze oudste heeft fantastisch haar best gedaan om haar zusje op haar gemak te stellen. Pappa blijft ze angstvallig in de gaten houden, want die vindt ze nog een beetje vreemd. Samen heeft zij met Xanne zeker nog een uur gespeeld en heeft daarna lekker een flesje melk gedronken. Zij hebben Guusje in het tehuis supergoed voorbereid aan de hand van het fotoboekje welke wij drie weken geleden hebben opgestuurd. Zij weet precies wie wij zijn en ze werd helemaal rustig toen zij Xanne’s fotoboekje van thuis zag. Hier werden opa’s & oma’s, neefjes en nichtjes enthousiast herkend. Ze heeft toegekeken hoe haar grote zus lekker in bad ging en daarna hebben we met z’n allen een boekje gelezen en liedjes gezongen. Binnen twee minuten vielen onze twee grote schatten in een diepe slaap. Guusje oogt rustig. Hopelijk slaapt zij lekker door want morgen wordt het nog een hele erg drukke officiële dag. Cadeau’s voor de functionarrisen zijn uitgezocht en alle informatie is nogmaals afgestemd met Sophie. Als morgen alles is afgerond hebben wij de komende dagen een vrij programma totdat we zaterdag 8 april weer terugvliegen naar Beijing.
Morgenavond lezen jullie hoe de dag bij de officiële instanties is verlopen. Wordt vervolgd................

• 02 April 2006 - 18:34

Ome Pier:

Hoi Xanne,
    Gefeliceteerd met je zusje, Guusje, geef haar een BIG HUG!!!!
    Pol & Pe proficiaat, ik heb het verhaal van Pa gehoord,,,,, typisch aziatisch!?!!!???
    Blijft het schema verder nog zoals jullie in verslag#1 hebben aangegeven of wijzigt dit nog???
    Geef Guusje een knuffel van mij. Xie uit naar het volgende verslag.
    groetjes Ome Pier.

• 02 April 2006 - 18:34

Anne-Marie, Erwin, Milou En Bo:

Hallo lieve Petra, Paul en Xanne
    Van harte gefeliciteerd met de komst van Guusje in jullie gezin!! Geweldig, dat ze vandaag al bij jullie is gekomen en dat het allemaal rustig oogt. Ook geweldig dat we alles met jullie kunnen meebeleven; we moeten weer de nodige traantjes wegpinken en denken aan onze China-reizen, waarvan de laatste met jullie. Zoveel herkenning en emoties!! Geniet er lekker van met z'n viertjes en heel veel groetjes/kussen van ons!!
    Anne-Marie,Erwin, Milou en Bo

• 02 April 2006 - 18:36

Richard:

met tranen in de oogen.
    in een woord super en geweldig.
    we genieten op afstand mee.
    tot snel,

richard

• 02 April 2006 - 19:03

Eefje:

Zo ontzettend leuk! Xanne en Guusje zijn allebei geweldig, en nu zijn jullie eindelijk met z'n vieren.
    Gefeliciteerd!

Kus,
    Eef

• 02 April 2006 - 19:06

Monique:

Nu kompleed wat een rijkdam wat een verhaal met een traantje van geleuk vind ik dit geweldig veel geluk samen wat leuk zo zie je wat een zusje kan doe , zij doet veel voor guusje die xanne let maar op.
    kusje voor jullie alle vier wat klingt dat ......

• 02 April 2006 - 19:20

De Koddetjes:

Geweldig verhaal. We zien jullie de straat in onze verbeelding al oversteken. Van harte gefeliciteeerd en heel veel geluk samen. Succes morgen met de formaliteiten.

Heel veel liefs van Marjolein, Ronnie, Bas, Siebe en Lieke

• 02 April 2006 - 19:33

Hans & Joyce:

Guusje, we sluiten je in onze armen :
    welkom in ons midden ! Jullie met zn 3 Gefeliciteerd !!!

• 02 April 2006 - 19:43

Jap:

Geweldig nieuws. Gefeliciteerd met deze aanwinst. Zo te lezen is er al een klik, dat is fantastisch. Geniet van elkaar, we kijen uit naar het volgende verslag.

• 02 April 2006 - 19:45

JW, Kim & Tijn:

Lieve Petra, Paul & Xanne,
    Fantastisch dat jullie nu eindelijk jullie Guusje in de armen hebben kunnen sluiten. Super veel geluk samen !
    Wij lezen de verhalen met plezier.

Groetjes,
    Kim & Jan-Willem

• 02 April 2006 - 19:45

Jan, Linda, Milou En Yulin:

Wat een geweldig nieuws! Van harte gefaliciteerd met jullie dochter Guusje. We zijn heel blij voor jullie. En wat fijn dat alles zo goed gaat. Geniet maar van jullie twee grote schatten. Succes morgen bij de officiele instanties

• 02 April 2006 - 19:56

Johan & Anne:

Hee, fantastisch!!!
    Gefeliciteerd met zusje en dochterje. Geweldig hoe Xanne haar zusje helpt met de eerste stappen in haar nieuwe leven. Ontroerend om te lezen. Geniet van en met elkaar. Dikke knuffel, ook van onze koters.

• 02 April 2006 - 21:07

Markus & Mary:

Lieve Petra, Paul, Xanne en Guusje,

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie tweede dochter en voor Xanne met haar lieve kleine zusje. Wat moeten jullie gelukkig zijn nu eindelijk samen met z'n vieren. Wij leven zo met jullie mee. En wat een fantastisch reisverslag en mooie foto's. Blijf heerlijk genieten en we reizen met jullie mee. Heel veel liefs!

• 02 April 2006 - 21:12

Erik, Lieke, Libin En Yue:

Lieve Paul, Petra, Xanne en Guusje
    Wat geweldig dat jullie verrast werden met het goede nieuws dat jullie Guusje zondag al kregen ipv maandag! Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter. En wat fantastich om te lezen dat de klik tussen Xanne en Guusje zo goed verloopt. Wat moet dat voor jullie ook geweldig zijn om te zien dat het zo goed gaat tussen hen.
    Het is voor ons ook een herbeleven van onze reis naar Yue. Heel leuk om alles zo mee te kunnen beleven.
    Wij wensen jullie alle goeds en rust toe om elkaar te leren kennen en maak er een fijne tijd van samen.
    Veel liefs en groetjes!!!

• 03 April 2006 - 06:16

Jan Pieter:

Van harte gefelciteerd - mooi om te lezen en te zien!

• 03 April 2006 - 10:11

Jan, Angèle & The Girls:

Bijna niet onder woorden te brengen wat je voelt wanneer je dit leest.
    HELEMAAL SUPER !! Geniet vooral !! Dit zijn momenten voor jullie,vooral zo'n eerste ontmoeting, dat vergeet je,je hele leven niet meer.
    Echt waanzinnig, en inderdaad, emotionele gevoelens krijgen spontaan alle ruimte.

• 03 April 2006 - 10:37

De Koopsjes:

Lieve allemaal, we genieten helemaal mee. Gefeliciteerd en heel veel geluk samen.
    Dikke kus, Marjon, Hein,Vincent en Menno

• 03 April 2006 - 10:56

ML:

Met tranen in mijn ogen... van harte gefeliciteerd. Ik ben hardstikke trots!! op jullie en op dat mooie lieve kleine fragile meisje...

• 03 April 2006 - 15:19

Ronnie, Bas, Siebe, Lieke En Marjolein:

Lieve Paul, Petra, Xanne , Guusje !

Van harte gefeliciteerd met jullie lieve, mooie dochtertje, Paul en Petra en Xanne van harte gefeliciflapstaart met jouw lieve kleine zusje.

Wij zijn heel blij dat jullie nu met zijn vieren samen zijn .
    Wat prachtig dat Guusje een dagje eerder bij jullie is gekomen. Het blijft altijd weer een verrassing hoe, waar, wanneer.........
    Mooi dat er een klik is.
    Xanne is echt een superzus, hoor . Wat is die lieverd ermee bezig, he.

Nou, geiet ze samen.
    Wij genieten op afstand mee, hoor.

Doei !

Liefs en een dikke kus van
    Ronnie, Bas, Siebe, Lieke en Marjolein

• 03 April 2006 - 18:30

Danielle Jan Pieter:

Hallo lieverds,

gefeliciteerd met guusje. wat een rijkdom, ook voor ons gewoon zomaar weer een lief nichtje erbij. geniet en we zien jullie donderdag. heel veel liefs

• 03 April 2006 - 18:33

Nicky Verburg:

Wat fijn dat het allemaal goed gaat zeg. Jullie blijven in onze gedachten en zijn aan het aftellen tot jullie thuis komen. Wij zijn al begonnen met het opblazen van ballonnen !!
    Wordt Guusje het speelmaatje van Yu? Hope so !
    Wij genieten vreeselijk van jullie verhalen - die ook een beetjes als 'onze' verhalen voelen ! Wij missen jullie !
    Liefs,
    Nicky

• 03 April 2006 - 19:20

Karin Exsif:

Hartelijk gefeliciteerd, heb de link maar door gestuurd naar huis, zat te huilen op kantoor.
    Wat fantastiesch kado, een dag extra en mindertijd voor de bibbers.
    Groetjes,
    Karin

• 03 April 2006 - 19:28

Peter & Gerrie:

Wat een fantastische foto: "eindelijk samen"!! Wat een droppies. Jullie geluk straalt ervan af. Proficiat!
    Groetjes, Peter en Gerrie
    PS: de foto hang ik op kantoor.

• 03 April 2006 - 20:05

Marina & Edwin:

Xanne, mama & papa en uiteraard Guusje van harte proficiat met jullie 4-tjes! Tot gauw!xkxnxuxfxfxexlx

• 03 April 2006 - 20:39

De Wilbies:

Vanuit Bleiswijk :PROFICIAT!!!
    We zijn blij voor jullie dat het allemaal zo voorspoedig loopt en dat Xanne zich zo ontfermt over haar kleine zusje. Geef haar hiermaar een extra kus voor!!
    Geniet van de "vakantie" en van elkaar
    Veel groetjes
    Patrick, Manon, Olivier en Liselotte

• 04 April 2006 - 12:28

Lucas & Heleen:

Hoi Paul,Petra & Xanne,

Gefeliciteerd met jullie Guusje!! Wij hebben gisteren onze Milou in onze armen gekregen en gisteravond vroegen we ons af hoe het iedereen in onze groep is vergaan. Leuk om jullie belevenissen te lezen. Onze weblog kun je bekijken door onze achternamen te combineren. Tot zaterdag!!

Groetjes van ons,

Groetjes van ons,

Lucas, Heleen & Milou

• 04 April 2006 - 17:32

Juliëtte:

hoi ik ben jou niewe nicht.en xanne gaat het goed met guusje en jou? ik vind jullie een mooi stel.tante petra en oom paul jullie boffen met hun.groetjes van juliette en job joris .tot ziens.

• 08 April 2006 - 08:49

Marcel:

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

Groet,
    Marcel