Reisverslag 6 - 5 april 2006 - Reisverslag uit Chengdu, China van paulpetraxanneguusje - WaarBenJij.nu Reisverslag 6 - 5 april 2006 - Reisverslag uit Chengdu, China van paulpetraxanneguusje - WaarBenJij.nu

Reisverslag 6 - 5 april 2006

Door: p&p

05 April 2006 | China, Chengdu

Woensdag 5 april 2006
In tegenstelling tot de voorgaande verslagen houden we het vandaag kort en laten wij de foto’s spreken. Vandaag hebben we het lekker rustig aangedaan. Vanochtend heeft het flink geregend en de lucht liet duidelijk zien dat het een warme en vrij drukkende namiddag zou worden, maar we verheugden ons al op een grote (over)dosis ‘frisse lucht’. Om half een zijn we onder begeleiding van Sophie naar de “Giant Panda Breeding Research Base” net buiten Chengdu gegaan. Na een indrukwekkende rit van ca. 45 minuten door de buitenwijken van Chengdu (waarbij meteen opviel het onvoorstelbaar aantal mensen dat met én bijelkaar leeft op zeer kleine verwaarloosde oppervlakten en het oerwoud aan bouwkranen; alle oude wijken worden met de hand afgebroken, gerecycled en nieuwbouw herrijst) verried in de verte al het groot aantal panda souvernierkraampjes dat wij de ingang van het park waren genaderd. Nadat de tickets waren gekocht betraden we een heerlijke oase van rust en geurende bloemen. Op ons gemak slenterden we door deze pracht richting de kleine & adolescent pandaberen. Wat zijn dit prachtige dieren! We hebben een heerlijke rustige middag gehad en vanavond staat wederom de authentieke Sichuan keuken op het menu. Smakelijk eten voor straks en morgenavond lezen jullie wat wij donderdag allemaal hebben gedaan. Wordt vervolgd............

• 05 April 2006 - 13:32

Karin Exsif:

Wat leuk om Guusjes gezichtje open te zien gaan als een bloemetje naar maten de dagen vorderen. En wat kijkt Xanne lief op de foto van Guusje op tafel met haar rode handje.
    Dit is echt een wereld hit.
    Nogmaals gefeliciteerd.
    Groetjes,
    Karin

• 05 April 2006 - 14:54

Jap:

De foto's spreken boekdelen. Wat een mooi grietje, zeg. En Xanne lijkt ook zeer content met de situatie, zo te zien. Super, blijf schrijven.

• 05 April 2006 - 16:20

Ellen L:

Paul en Petra, hartelijk gefeliciteerd met jullie mooie kleine dochter Guusje. Wat ziet ze er lief en ontspannen uit op de foto’s.
    Xanne, gefeliciteerd met je zusje, je bent al zo groot en zo lief voor Guusje, geweldig, je bent een kanjer.
    Guusje, jij heel erg gefeliciteerd met een paar van zulke fantastische ouders en een hele lieve grote zus.

Ik wens jullie alle vier heel veel geluk en plezier van en met elkaar, maar als ik naar de foto’s kijk, dan twijfel ik er niet aan dat dat wel gaat lukken.

PS. Heel erg leuk om jullie een beetje te kunnen volgen via deze site.

Liefs,
    Ellen

• 05 April 2006 - 18:02

Nicky Verburg:

Hoi lieverds,
    Fijne dat alle notariele paparazzi (?sp.) achter de rug zijn Blijft een spannende dag ! Viel mij op bij jullie fotos het blad van 'Wedding'op het bureau van die notaris ! Werden jullie een 'honeymoon'aangeboden?
    Jullie zijn net een week weg en wij zijn aan het aftellen tot jullie thuis komen ! Fu is ook aan toe om Xanne en Guusje te zien !
    Dikke kus aan jullie allemaal en nog eentje voor Sophie !
    love,
    Nicky

• 05 April 2006 - 18:03

Nicky Verburg:

PS. Wat is Guusje een beauty zeg !

• 05 April 2006 - 18:41

Erik, Lieke, Libin En Yue:

Het blijft geweldig om jullie op deze manier te kunnen volgen. Herinneringen komen op en soms heb ik het kippevel mm's dik op mijn armen staan.
    Zo te lezen gaat het goed met jullie. Houden ze!!
    Ook wij tellen af voor de 13e. Tot dan en blijf vooral schrijven!!

• 05 April 2006 - 20:39

Dirk, Alice, Marylka, Marielle En Veerle:

Hartelijk Gefeliciteerd jongelui.
    Met haar "rode" handdruk heeft Guusje zich officieel tot jullie dochter verklaard. Xanne is trots op haar kleine zus en op jullie. Wij ook.
    Onze meiden zijn natuurlijk ook razend nieuwsgierig. Geniet nog van dit mooie land en we zien jullie soon in Alphen. Groetjes Alice

• 05 April 2006 - 20:55

Chris En Berna En Kids:

De foto's spreken voor zich,heerlijk zeg.Je kan zien aan Guusjes slaaphouding dat ze zich al overgegeven heeft, geweldig toch... de meidenz ijn super terecht gekomen ze zien er gelukkig uit..top,groetjes.

• 05 April 2006 - 22:37

Alida,Rien,Eva En Laura Visscher:

Hallo Paul,Petra,Xanne en Guusje,
    Jullie zien weer de tam-tam werkt nog steeds.Wij in Canada zijn ook op de hoogte van jullie nieuwe dochter/zusje.
    VAN HARTE GEFELICITEERD.
    Fijn dat alles zo goed gaat.Geniet ervan.
    Dikke kus,knuffels vanuit
    Sherwood Park,AB.
    Eva & Laura Rien & Alida.

• 06 April 2006 - 09:28

Roy:

Guusje,
    Van harte gefeliciteerd
    met je lieve pappa en mamma en zusje Xanne!

Cu soon!

• 06 April 2006 - 14:06

Tukkers E&M:

De verhalen zijn indrukwekkend! Wat een avontuur- letterlijk! Jullie stralen allevier. ...en nemen het zwaarste cadeau mee naar huis>>> dat is goud waard.
    Koester de reis, ervaringen en elkaar. Veel plezier en tot gauw!
    Dikke knuf!

• 06 April 2006 - 16:45

Guido:

Hoi,

Hardstikke goed. Eindelijk de procedures achter de rug. Lekker ding hoor, dat kleine aapje. Ben heel benieuwd naar de live versie volgende week.

Ciao,
    Guido

• 06 April 2006 - 17:14

Opa En Oma:

lieve lieve guusje ,we kunnen niet wachten om jou samen met xanne en papa en mama te zien. Juliëtte heeft ons via de telefoon alles voorgelezen.
    we denken heel veel aan jullie en houden van jullie alle4.Xanne we missen je en we komen je donderdag lekker knuffelen.heel veel liefs van opa en oma lendfers.kus voor alle4.

• 06 April 2006 - 17:33

Sandra:

We hebben 2 dagen geen comp. gehad . het is geen doen.Hier in alphen leeft het hele spectrum en buren etc. met jullie mee.ik kan het netaan droog houden als ik vertel wat een prachtig nichtje we erbij hebben!
    Gefeliciteerd en geniet nog van het geboorteland van jullie 2 popjes.
    Heel veel liefs van een trotse tante.

• 06 April 2006 - 17:52

Juliette Meijer:

hallo gaat het goed met guusje en xanne oom paul en tante petra?met ons wel.was de panda farm leuk?volgens mij wel.
    van een niewsgierige nicht{juliette)

• 06 April 2006 - 22:09

Erik, Lieke, Libin En Yue:

Helaas vandaag (6 april) geen nieuw verslag. Toch wil ik jullie even zeggen "Geniet van de laatste dag met Guusje in haar geboortestreek!!" Zaterdag maakt ze haar eerste vlucht en vertrekt ze voorlopig uit haar geboortestreek. Dit is een grote, emotionele stap voor haar (ondanks dat ze het waarschijnlijk nog niet doorheeft, maar ook voor jullie. Beleef het moment en hopelijk kunnen we snel weer een bericht lezen.
    Groetjes,
    Erik

• 07 April 2006 - 13:30

Anne-Marie, Erwin, Milou En Bo:

Hallo luitjes,
    Fijn te lezen en te zien dat alles goed gaat met jullie. Jullie hebben echt twee prachtige meiden en wat leuk dat ze zo leuk samen optrekken. Even alleen met z'n vieren in de provincie van Guusje is voor jullie gezinnetje denk ik best even goed geweest na alle drukke voorbereidingen; en zo kan Guusje lekker rustig aan jullie wennen.

Een goede terugreis naar Peking en we blijven jullie volgen!!!

Heel veel groetjes
    Anne-Marie, Erwin, Milou en Bo

P.S. Guusje lijkt echt op onze Bo!! Toen wij zeiden, "Guusje lijkt echt op Bo" knikte Bo zelf instemmend "ja".

• 08 April 2006 - 09:10

Pier:

Vindt géén woorden, prachtig!!!!!!
    BIG HUG

• 08 April 2006 - 10:24

Corry En Leen:

Hallo Petra,Paul, Xanne en Guusje
    Allereerst proficiat dat jullie nu samen zijn. Wij zien er naar uit jullie te mogen begroeten in Alphen aan den Rijn.
    Fantastisch voor jullie kiek uut en een behouden thuisreis.
    Corry en Leen.

• 08 April 2006 - 12:05

Markus En Mary:

Hallo Paul, Petra, Xanne en Guusje,

We reizen met jullie mee en zijn in gedachten dicht bij jullie. Blijf genieten!
    M&M

• 08 April 2006 - 22:34

MARINA V.D.BIEZEN:

PETRA EN PAUL, IK WENS JULLIE VIERTJES HEEL VEEL PLEZIER EN VEEL GELUK.HET ZIJN ALLEBEI LEUKE MEIDEN.

• 09 April 2006 - 17:05

Markus:

Eerlijk is eerlijk: door alle onze voorbereidingen op DE reis en mijn tripje naar de kamelen, kom ik nu pas ertoe om een heeeeleboel reisverslag en foto's te zien. Ik kan alleen maar zeggen: Guusje boft met Xanne, en Xanne heeft gelijk gehad dat toen ze hoorde van haar zusje ze meteen op reis wilde met haar knuffels. Heerlijk om jullie nu weer dag-to-dag te kunnen volgen. Tot op Schiphol!!

• 11 April 2006 - 05:48

Jean En Algon:

Petra en Paul,gefeliciteerd met jullie dochter Guusje.Het ziet er allemaal erg indrukwekkend en ontroerend uit.
    We wensen jullie heel veel geluk.
    groetjes, Algon

• 11 April 2006 - 07:08

Rinus Verbrugge:

Prachtig om te zien hoe snel Guusje een gelukkig meisje wordt.
    Ook Xanne straalt helemaal.
    Geniet van de reis en elkaar en goede reis naar jullie family home.

Groeten, Rinus