Reisverslag 2 - 29-/30 maart 2006 - Reisverslag uit Beijing, China van paulpetraxanneguusje - WaarBenJij.nu Reisverslag 2 - 29-/30 maart 2006 - Reisverslag uit Beijing, China van paulpetraxanneguusje - WaarBenJij.nu

Reisverslag 2 - 29-/30 maart 2006

Door: p&p

30 Maart 2006 | China, Beijing

29-/30 maart 2006
De nacht van dinsdag op woensdag en de daarop volgende uren voor vertrek zijn tot op het laatst spannend geweest. Ofschoon onze gehele voorbereiding tot op dat moment soepel verliep, had Xanne al vanaf zondagnacht koorts en een waterig neusje welke zich steeds minder goed in bedwang liet houden. Dinsdagavond ben ik (Petra) met haar alsnog naar de artsenpost in Alphen aan den Rijn geweest alwaar een fikse oorontsteking aan beide oren werd gekonstateerd. Ondanks deze diagnose gaf de dienstdoende arts een positief reisadvies, echter Xanne moest goed onder antiobioticum, neusdruppels en paracetamol worden gehouden. Gedurende de nacht van dinsdag op woensdag piekte de koorts zelfs tot boven de 40C° en er zijn momenten geweest dat wij gezamelijk hebben besproken of Paul misschien vooralsnog toch niet alleen moest afreizen. De medicatie doet perfect haar werk en wij zijn met zijn drietjes in Beijing. Eind goed al goed. Onze dappere meid heeft zich er door heen gesleept en heeft geen krimpt gelaten; Wat is het toch een kanjer!

Het inchecken op Schiphol en de vliegreis zijn geheel helemaal volgens plan verlopen. Xanne heeft na haar vliegtuigmaaltijd haar pyama aangetrokken en is lekker gaan slapen tot 2 uur voor de landing. Paul en ik zijn wel een paar blauwe plekken van haar karatetrappen tijdens haar slaap rijker, maar ja die gaan wel over. Waren al lang blij dat wij samen de reis mochten maken en zo arriveerden wij op 30 maart in Beijing. Op het vliegveld verbaasde ons meteen de extra bedrijvigheid in vergelijking tot drie jaar geleden. Nu konden we meteen de prachtige mooie nieuwe - in aanbouw zijnde - terminal voor de Olympische Spelen 2008 bewonderen. BLAS stond ons met twee spontane lieve Chinese dames op te wachten; Josephine & “Sunny day” (Engelse naam helaas vergeten maar kom in de volgende verslagen wel). Zij begeleiden ons tijdens het verblijf in Beijing en logeren ook in het hotel. Zij hebben dan ook voor vanavond een heerlijk restaurant gereserveerd waar wij als groep van onze eerste gezamelijke maaltijd hebben genoten.

Bij aankomst in het Radisson SAS hotel werden wij door Rianne Treffers (Wereldkinderen) opgewacht en welkom geheten in een aparte vergaderzaaltje. Hier ontvingen wij onze eerste info en uiteindelijk de kamerssleutels. Tot 15.00 uur heeft ieder tijd om zich op te frissen of zijn/haar eigen plan te trekken. Om 15.00 uur hebben wij namelijk een dubbel verjaardagsfeestje met een lekkere grote suikerschuimtaart. Hij ziet er prachtig uit. Gert & Yara (1jr) zijn beide jarig en hier moet dus op worden getoast. Wij hebben met zijn 3-en lekker een dutje gedaan en vervolgens ons opgefrist.
De gehele reis voelt tot nu toe aan als een warme deken, lekker vertrouwd. Wij voelen ons hier als een vis in het water. Het is fantastisch weer (ca. 22 C°) en de lente is volop in aantocht. Tot nu toe was alles nog stoffig en grauw. Men heeft ons verzekerd dat binnen een paar dagen alle bloesems gaan uitlopen. Wij verheugen ons erg op de terugkomst om dit allemaal mee te mogen maken.
Heerlijk geshopt in de Carrefour; wat een walhalla qua assortiment en prijzen!! Xanne vond dat de aanprijzende, schreeuwende personeelsleden (met name die van de visafdeling) maar eens een koekje van eigen deeg moesten krijgen en schreewde lekker en op menig moment nog harder terug “je mag niet zo schreewen”. Dit bracht ons menig gefronsde Chinese blik. Misschien heeft men wel gedacht “die moeten wij hebben, want tegen die kleine meid kan geen luidspreker tegen op”. Om 18.00 uur zijn wij dan gezamelijk gaan eten in het restaurant welke de meiden van BLAS voor ons hadden gereserveerd. Het is als vanouds heerlijk, echter Xanne heeft het helemaal gehad en eist alle aandacht van mij/ons op om ueberhaupt alleen nog maar in het restaurant te blijven, laat staan eten. Paul en ik wisten dat “onze” Chinese meisjes nogal heftig op alle indrukken zouden kunnen gaan reageren maar dit hebben wij tot op heden nog nooit van haar meegemaakt. Zij kon alleen maar schreeuwen dat zij naar huis wilde, kon niet ophouden met huilen kortom een onbedaarlijk, verdrietig, moe en nog steeds een beetje ziek meisje in onze armen die wij in slaap hebben moeten sussen. Heel zielig maar het komt allemaal goed. Het is een samenloop van een aantal factoren. Wij blijven gewoon rustig en begripvol voor haar, want zij krijgt het allemaal maar voor haar kiezen. Op dit moment slaapt ze lekker en controleert af en toe of wij er nog zijn en valt vervolgens weer in slaap. Paul heeft zojuist de officiele “Notice of Coming” (uitnodiging) gekregen en de vliegticket van Guusje voor de terugreis uit Chengdu (provincie Sichuan) van zaterdag 8 april a.s.
Wij hebben een leuke groep die elkaar aan het verkennen is. Ik hoop dat een aantal aspirantouders na het optreden van Xanne vanavond niet al te veel plankenkoorts heeft gekregen. We zullen zien. Morgenochtend gaan wij om 9.00 uur naar de Chinese Muur, vervolgens krijgen wij een lunch in een ‘Friendship Store’ en daarna bezoeken wij het Zomer Paleis alwaar zich buiten de paleispoorten vele straatventers zich ophouden (Jap [China reis 2003] ; heb je nog tips voor Paul). Morgenavond (Beijing tijd) horen jullie hoe e.e.a. is verlopen want wij gaan nu (eindelijk) lekker slapen (23.00 uur). Tot morgen en de groetjes vanuit een nooit slapend en alsmaar bouwend Beijing. Wordt vervolgd................

• 30 Maart 2006 - 15:43

Karin Exsif:

Ben blij dat Xanne voldoende opgeknapt was om mee te kunnen.
    Moest wel heelveel aan jullie denken.

Groetjes,
    Karin

• 30 Maart 2006 - 16:01

Jap:

Paul,

Ik zou beginnen met handboeien en een blinddoek. Of beter, zo'n foil die je voor je koffers op het vliegveld kan gebruiken. Maar dan gewoon voor Petra. Dan is ze in ieder geval niet in staat om zich te bewegen. Dan nog wel een pleister op haar mond, want afdingen is haar specialiteit. Je kan ook nog proberen om haar op te sluiten in de kofferruimte van de bus. MAar dat gaat misschien wat ver, stel dat de bus beschadigd :-)
    Alle gekheid op een stokje, lekker shoppen, het kost immers allemaal geen dr.l! Sterkte met Xanne, blijft positief coachen en blijf benadrukken dat jullie met zijn 4-en naar huis gaan over 2 weken. Xanne vertoont vergelijkbaar gedrag als Fu, enkele maanden geleden. Jullie weten hoe het nu met Fu gaat, dus dat komt beslist goed. Groeten aan de groep.
    Toi, Toi, mede namens Nicky, Fu en Yu.
    Jap

• 30 Maart 2006 - 16:08

Jan , Angèle & The Girls:

Wat een indrukwekkend verhaal. Voor een volwassene zal dit soms wel eens teveel worden om al die gebeurtenissen te verwerken, laat staan voor Xanne. Het lijkt me machtig om daar eens een kijkje te nemen. Groet, Jan

• 30 Maart 2006 - 17:40

Nicky Verburg:

Hoi, hoi,
    Geweldig om zo snel jullie verslagen te lezen. Het voelt net als wij erbij zijn. Fu is er ook erg mee bezig met jullie reis. Moest flesjes water regelen om tandjes te poetsen - want zo moet het in China (goede geheugen Futje !).Alle poppen van Fu hebben een naamsverandering gekregen, ze heten tegenwoordig allemaal Guusje ! - is makelijk voor het zoeken van -'Guusje' eind van de dag.
    Geniet van alles, vreselijk jammer dat wij er niet bij kunnen zijn.
    Lots of love,
    Nicky

• 30 Maart 2006 - 18:02

Linda:

Hallo Paul, Petra en Xanne,

Wat ontzettend leuk om jullie reisverslag te lezen
    Ik zou zo wel weer terug willen! Fijn dat jullie een leuke groep hebben. Belangrijk!
    Ach, die arme Xanne, het valt allemaal niet mee.
    Ik herinner me van de eerste dag ook een mega huil- en driftbui van Milou. En die was nog niet eens ziek. Hopelijk voelt ze zich snel een beetje beter. Nou veel plezier morgen, geniet ervan. Wij zien uit naar jullie volgende verslag!

Groeten van Jan,Linda,Milou en Yulin

• 30 Maart 2006 - 18:19

Monique Zijp:

Dit is voor het eerst dat wij dit zo van iemand mee mogen beleven , erg leuk om zo zwanger te zijn, zo zie ik het hoor snel van jullie leuk leuk leukxxxx

• 30 Maart 2006 - 19:03

Hans & Joyce:

wat een mooi vooruitzicht voor ons,om alles wat jullie nu zien, binnenkort zelf allemaal te voelen : de sfeer, geur enz.,en om jullie ook te begrijpen ,maar in de tussen tijd volgen we jullie op de voet liefs vooral voor Xanne
    Joyce

• 30 Maart 2006 - 19:24

Marjon:

Wat een liefdevol verslag.
    Guusje komt straks in een heel goed nest terecht!
    Jullie zijn kanjers.
    Dikke kus van Menno en Vincent voor Xanne.
    Succes met het vervolg... Marjon en Hein

• 30 Maart 2006 - 19:49

Chris En Berna En Kids:

pffff zenuwen gieren door mijn lijf zeg, alsof we het weer zelf meemaken,k'zit helemaal in het verhaal en kan niet wachten tot het volgende verslag.Ik waan me weer helemaal in China heerlijk en ook een beetje eng/spannend...luitjes kop op..xanne beterschap meisje alles komt goed xxx

• 30 Maart 2006 - 20:39

Erik, Lieke, Libin En Yue:

Geweldig om zo snel een volgnde reisverslag te lezen. Na onze 2e reis kregen wij veel reacties dat het fijn was om alles te kunnen volgen. Nu blijkt dat ik hetzelfde gevoel heb en zou ook best weer naar China willen.
    Sterkte met Xanne en Paul sterkte morgen met een kooplustige Petra op het plein voor het Zomerpaleis (misschien toch iets doen met de aanbevelingen van Jap).
    Groeten, veel plezier en we kijken uit naar jullie volgende verslag.
    Groeten,
    Erik

• 30 Maart 2006 - 21:27

Ronnie, Bas, Siebe, Lieke En Marjolein:

Hoi lieve mensen,

Wij zijn blij dat de reis voor jullie goed is verlopen en vooral dat het met Xanne (en dus ook met jullie) beter gaat.
    Wij "reizen" in gedachten overal mee, hoor, behalve als je gaat afdingen , Petra , dan zijn we een eindje uit de buurt. Zorg je ervoor dat er dan vervoer klaar staat zodat jezelf ook snel uit de voeten kan.
    Wij zien alweer uit om jullie volgende verslag te lezen.
    Een fijne dag morgen en doe ze de groeten bij de Muur, he.

Het duurt nu echt niet meer lang voordag jullie die kleine lieve schat in jullie armen kunnen sluiten.
    Guusje ,
    leuke naam !

Doei doei ! Tot gauw.

Een dikke kus voor jullie van Ronnie, Bas, Siebe, Lieke en Marjolein

• 31 Maart 2006 - 06:04

Inge De Bont:

Leuk of dit zo vanachter mijn bureau op de voet te kunnen volgen. Lijkt me een heel bijzondere belevenis. Geniet er maar lekker van.
    Groetjes,
    Inge

• 31 Maart 2006 - 08:43

Dirk-Maarten:

Paul/Petra,

Erg leuk om dit zo te kunnen volgen. Lijkt me heel bijzonder. Gelukkig dat jullie toch nog met z'n drieen konden gaan. Laat het werk lekker achter je en geniet ervan!

• 31 Maart 2006 - 13:38

Ome Pier:

Hoi Xanne,
    Je bent weer helemaal beter, mooi zo. Laat die schreeuw-chinezen maar horen dat je er bent, rare jongens die..........
    Groetjes, BIG HUG!!!!!
    Ome Pier (oet Pruuses)