Reisverslag 1 - de voorbereidingen - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van paulpetraxanneguusje - WaarBenJij.nu Reisverslag 1 - de voorbereidingen - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van paulpetraxanneguusje - WaarBenJij.nu

Reisverslag 1 - de voorbereidingen

Door: p&p

27 Maart 2006 | Nederland, Alphen aan den Rijn

Maandagochtend 20 februari jl. bereikte ons eindelijk het verlossende telefoontje van Wereldkinderen met het voorstel van Guusje. Op dat moment staat de tijd even stil, vreugde en ontroering nemen de overhand en gelijkertijd realiseer je je dat het nu écht gaat beginnen en dat de tijd zal gaan dringen om alles te regelen en voor te bereiden voordat de reis naar China werkelijk begint. Die middag zijn wij meteen met zijn drieën naar Den Haag gegaan om het dossier van Guusje in te zien. Petra had al telefonisch een beknopte beschrijving van Guusje gekregen, waar ze vandaan komt en haar medische gesteldheid: Guusje is gezond en geboren op dertien december 2003 in Yibin (ten zuiden van Chengdu de hoofdstad van de provincie Sichuan) en verblijft aldaar in het Children Wellfare Institute. Alles oke en dan de grote vraag hoe ziet ze eruit! Tijdens de rit naar Den Haag sprak Xanne honderd uit over het feit dat ze nu grote zus is en Guusje kleine zus. Xanne mocht als eerste het envelopje met de foto’s open maken en nadat ze de foto’s had bestudeerd zei ze vol trots; ‘dit is mijn zusje’.
Op donderdag 9 maart 2006 vond onze reisinformatie bijeenkomst plaats in Den Haag en maakten we kennis met de andere gezinnen waarmee wij gezamelijk naar China afreizen. Van de 8 gezinnen reizen er zes naar China om hun eerste adoptiekind op te halen. Sandra en Marco, die wij kennen van onze eerste China reis, en wij gaan voor de tweede keer. Deze keer reizen wij afzonderlijk van de groep door naar de hoofdstad Chengdu, Sichuan provincie, alwaar wij Sophie onze begeleidster van Wereldkinderen zullen ontmoeten. Zij zal ons gedurende het gehele verblijf in de provincie begeleiden, zoals zij dat ook bij de groep heeft gedaan tijdens ons verblijf in Nanning (provincie Guangxi) toen wij Xanne hebben opgehaald). Dit keer hebben wij vooraf toestemming om het kindertehuis van Guusje te bezoeken! De vluchten en de kamers zijn geboekt, betaald en de inentingen zijn gezet dus de reis kan en mag nu beginnen.
Zaterdag 25 maart jl. ontvingen wij via de post nog aanvullende foto’s van Guusje die jullie in het fotoboek kunnen bewonderen.
Wanneer ik dit schrijf (zondagavond 26 maart 2006) moeten de koffers nog worden gepakt, de belastingaangifte 2005 nog worden verstuurd en veel kleine dingentjes nog worden afgehandeld. Xanne gaat maandag 27 maart 2006 nog gewoon naar school, Petra viert vandaag haar verjaardag en de laatste inkopen moeten nog worden gedaan.
We hebben er ongelooflijk veel zin in en kunnen bijna niet wachten totdat we Guusje in onze armen kunnen sluiten. Via deze website laten wij jullie meegenieten van onze (dagelijkse) belevenissen en gebeurtenissen en kunnen jullie reacties direct naar ons toesturen. Ons reisschema ziet er als volgt uit:

Woensdag 29 maart 2006:
 Vertrek vanaf Amsterdam Schiphol om 17.10 uur met KL 897 en aankomst in Beijing op donderdag 30 maart 2006 om ca. 08.35 uur (jullie tijd ca. 02.35 uur ‘s nachts)
Donderdag 30 maart 2006:
 Aangekomen in het Radison SAS hotel; uitrusten, aclamatiseren en verder de dag vrij om in te vullen
Vrijdag 31 maart 2006:
 Deze dag in geheel gepland for sightseeing: ’s ochtends het beklimmen van de Chinese Muur, bezoek aan een Friendship Store inclusief lunch en ’s middags bezichtiging van het Zomer Paleis. ’s Avonds is het dan tijd om de koffers te pakken voor de volgende dag
Zaterdag 1 april 2006:
 Vertrek om 12.30 uur vanuit Beijing naar Chengdu, hoofdstad van Sichuan provincie, middels een inlandse vlucht CA 4102. Aankomst Chengdu ca. 14.55 uur. Vertek naar het Yin He Dynasty hotel in Chengdu
Zondag 2 april 2006:
 Dag om vrij te besteden; sightseeing Chengdu samen met Sophie onze begeleidster van Wereldkinderen
Maandag 3 april 2006:
 Eindelijk kunnen wij deze dag Guusje in onze armen sluiten
Dinsdag 4 april 2006:
 Deze dag staat geheel in het teken van de officiële formaliteiten: Registratie Kantoo, de Notaris en de Politie voor de officiële adoptie procedure
Woensdag 5 april t/m Vrijdag 7 april 2006:
 Deze dagen worden benut om elkaar te leren kennen, om het hechtings en bindings proces op te starten. Tijdens deze periode plannen wij samen met Sophie een bezoek aan het Guusje’s kindertehuis en, indien mogelijk, een bezoek aan een panda reservaat. Vrijdagavond is het dan weer tijd om de koffers te pakken voor de terugreis naar Beijing volgende dag. Guusje’s eerste vliegreis
Zaterdag 8 april 2006:
 Vertrek om 12.00 uur vanuit Ghengdu naar Beijing, middels een inlandse vlucht CA 1406. Aankomst Beijing ca. 14.10 uur. Vertek naar het Radison SAS hotel
Zondag 9 april 2006:
 Vrije dag; uitrusten en verder de dag vrij om in te vullen
Maandag 10 april 2006:
 ’s Ochtends legaliseren van de documenten bij het Chinese Ministerie van Buitenlandse Zaken en daarna de rest van de dag vrij om zelf in te vullen; bv. Bezichtiging van de Temple of Heaven, Hútòng (een tour door Beijing’s traditionele buurten en steegjes), Tiãnãnmén Square, the Forbidden City en natuurlijk shoppen op de ‘Zijden Markt’
Dinsdag 11 april 2006:
 Aanvragen van het visum voor Guusje bij de Nederlandse Ambassade en daarna de rest van de dag vrij om in te vullen en indien er energie over is datgene te bezichtigen/ te ondernemen wat de vorige dag niet aan bod is gekomen
Woensdag 12 april 2006:
 Ophalen van het visum en de rest van de dag vrij om in te vullen en ’s avonds koffers pakken voor de terugreis naar Nederland volgende dag. Guusje’s tweede vliegreis naar haar nieuwe thuis
Donderdag 13 april 2006:
 Vertrek om 10.35 uur vanuit Beijing naar Amsterdam met KL 898 en aankomst in Amsterdam op donderdag 13 april 2006 om ca. 14.35 uur

Wordt vervolgd............

• 27 Maart 2006 - 20:38

Eefje:

Wat ontzettend leuk :)
    Ik hoop dat alles goed gaat en dat Guusje snel aan jullie went.
    Kus,
    Eefje

• 27 Maart 2006 - 20:40

Erik Timmermans:

Paul, Petra en Xanne,

Jullie bericht overvalt mij. Ik wist van jullie voorstel, maar dat jullie woensdag al vertekken wist ik niet (of ik heb niet goed naar Lieke geluisterd). Spannend. Bij het lezen van jullie verslag krijg ik automatisch kippevel en denk ik weer terug aan onze reis afgelopen november toen we Yue ophaalde.
    Geniet van alles tijdens de komende reis. Laat het op je afkomen en ben ontspannen, dan komt het vanzelf goed. We blijven jullie dagelijks volgen !!!

Veel plezier en succes,

Erik, Lieke, Libin en Yue

• 27 Maart 2006 - 20:47

Hans & Joyce:

wat een eer om zo snel van jullie te horen, we wensen jullie een goede reis met zn 3tjes, spannend...we leven met jullie mee

• 28 Maart 2006 - 05:32

Jeroen & Sandra:

Leuk om over jullie te lezen. Spannend hoor zo'n dag voor de reis. Veel plezier en geniet ervan,

Jeroen en Sandra

• 28 Maart 2006 - 10:53

Jan, Angèle & The Girls:

Lieve mensen,
    We gunnen jullie alle geluk van de wereld!!Wat geweldig dat ook Guusje zo'n veilige thuishaven krijgt, net zoals Xanne!!
    Petra en Paul, jullie zijn 2 Toppers !!

• 28 Maart 2006 - 11:17

Raadj En Manon:

Wat een fantastisch nieuws! Heel veel liefde en geluk met jullie viertjes!

veel liefs

• 28 Maart 2006 - 11:18

Nicky Verburg:

Onze lieve vrienden,
    Heerlijk om zo jullie eerste verslag te lezen. Het voelt als gisteren dat wij samen met Fu naar Schiphol reden om Yu op te halen. Helaas mogen wij met jullie morgen niet mee reizen, maar het voelt als of !!
    Wij wensen jullie veel sucess, geniet ervan en wij zien jullie op 13 april terug.
    Tot morgen op Schiphol.
    Geniet van alles in China.
    Nicky, Fu en Yu

• 28 Maart 2006 - 11:22

Fu:

Komen jullie gauw bij mij spelen ?
    liefs Fu

• 28 Maart 2006 - 11:24

Yu:

Lieve Xanne en Guusje,
    Mag ik ook met jullie mee spelen ?
    Liefs Yu

• 28 Maart 2006 - 12:14

Vic:

Lieve Petra, gefeliciteerd!
    Beiden; enorm veel succes en goede reis gewenst! Ik zie uit naar jullie thuiskomst en Guusje.
    Gegroet, vic

• 28 Maart 2006 - 13:42

Marjoleine, Gert-Jan, QiQi & Xanne:

Hoi Petra
    Kippenvel kreeg ik bij de opmerking van Xanne: "dit is mijn zusje" Heerlijk hè! Ik zou graag met jullie mee willen om jullie geluk mee te mogen maken als jullie Guusje een eerste kus kunnen geven. Geniet ervan: met z'n 3-tjes heen en met z'n 4-tjes gelukkig en gezond weer terug!

• 28 Maart 2006 - 14:15

Marijke:

Paul,Petra en Xanne,

Geweldig, en natuurlijk kei spannend, veel geluk voor jullie allemaal.
    dikke kus

• 28 Maart 2006 - 14:52

Dirk En Alice:

Toppie hoor, Guusje prijkt al tussen onze foto's. Geniet van deze tijd. Petra nog van harte met je verjaardag. Wij "reizen" met jullie mee. Tutsje van de Watertjes.

• 28 Maart 2006 - 15:34

Ruud:

De uitspraak van Xanne doet mij deugd dat wil zeggen iedereen kan anders zeggen maar wat ik zeg telt,erg ontroerend.
    Geniet van de tijd met zijn vieren,voor je het weet zit je thuis en is alles weer gewoon en moet het moment met meer mensen gedeeld worden .
    Groetjes Yaora Jian Yvonne en Ruud

• 28 Maart 2006 - 16:12

Lucie Van Houwelingen (moeder Van Luuk):

Hallo Paul, Petra en Xanne,

Wat een bijzonder verhaal om te lezen en wat een andere wereld zijn jullie nu in.... wat een hoop geregel ook! Ontzettend veel plezier, sterkte en mooie ontroerende momenten toegewenst. Guusje krijgt een lieve papa en mama en zus!
    Ik ben erg benieuwd naar de rest van dit mooie verhaal wat werkelijk gebeurd!

Liefs van Lucie

• 28 Maart 2006 - 18:58

Guido, Sandra, Juliëtte En Job-Joris:

Perfect, zo'n meeleef en meereis site! Gaan we nauwlettend in de gaten houden. Goeie reis morgen en vooral veel plezier en geluk.

Dikke kus aan jullie meiden.

• 29 Maart 2006 - 06:46

Marianne, Edwin, Sergio En Donya:

Hoi Paul, Petra en Xanne

Jullie zijn vast ontzettend nerveus vandaag....;) Het is dan eindelijk ook zover. We hadden al een mailtje verstuurd, maar dit is handiger! Geniet van ieder moment en we komen graag luisteren/kijken als jullie weer terug zijn!
    Dikke kus van Sergio en Donya voor Xanne.

Zaidjian....

• 29 Maart 2006 - 08:35

Peter & Gerrie:

Heel goede vlucht vandaag. Laat het werk achter je(Petra!) en dompel je onder in die dingen die ECHT belangrijk zijn in het leven.
    Groetjes Peter

• 29 Maart 2006 - 16:00

Chris En Berna, Siënna En Annelie:

Hoi lieve schatten...heeeelll veel geluk en liefde en succesjes en alles okeetjes van onze kant wensen we jullie toe.Geniet van jullie nieuwe dochter...en wat een rijkdom dan 2 van die mooie meiden.Heerlijk om mee te genieten en te lezen van jullie belevenissen xxx voor de meiden.

• 29 Maart 2006 - 17:39

Petra, Jasmin En Olaf:

Leuk en spannend om te lezen.
    Veel geluk voor jullie.

• 29 Maart 2006 - 17:46

De Koddetjes:

Heel veel plezier, sterkte en geluk op jullie reis om Guusje. We leven met jullie mee. Heel fijn dat Sophie nog met jullie meegaat. Dan kan het niet mis gaan. Doe ze de groetjes,

Marjolein, Ronnie, Bas, Siebe en Lieke

• 29 Maart 2006 - 22:30

Manon En Patrick:

Hallo jullie nu nog met zijn drietjes! De reis is begonnen. We hopen dat alles voorspoedig gaat en dat jullie snel met zijn vieren zijn! Groetjes en dikke zoen van ons

• 30 Maart 2006 - 10:03

Markus Flick:

Vanuit een nmeedogenloos heet Dubai leef ik met jullie mee, ook als ik vanavond op een kameel een eind de zandbak inhobbel. Ik zwaai naar jullie alsof jullie overvliegen, op weg naar jullie 2de wondertje (want ja, wonderen bestaan meer dan 1 keer!).
    Salaam aleikum!

• 30 Maart 2006 - 11:43

Nicoline Lookman:

Beste Petra en Paul en Xanne,

Ik wens jullie heel veel succes de komende periode, geniet er van en ik blijf de verhalen volgen. PS) Petra nog gefeliciteerd!!

groetjes,

Nicoline